Langkawi - Reisverslag uit Alor Setar, Maleisië van Corine - WaarBenJij.nu Langkawi - Reisverslag uit Alor Setar, Maleisië van Corine - WaarBenJij.nu

Langkawi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

02 Oktober 2008 | Maleisië, Alor Setar

Hallo,

Afgelopen week hebben we op het eiland Langkawi gezeten in het plaatsje Penai Chenang. De eerste 5 nachten hebben we in een huisje aan het strand gezeten en de laatste 2 nachtjes in een hostel aan de andere kant van de weg. Het huisje was namelijk gereserveerd ivm het suikerfeest van de moslims. Daar vielen we dus met ons neus midden in.

Maar eerst maar eens iets over wat we afgelopen week gedaan hebben. We hebben lekker aan het strand gelegen en een beetje gezwommen en een boek gelezen. (zelfs Tom!) Maar helaas hadden we daarna een paar bewolkte dagen en een dag met heel veel regen en wind, dus dat was weinig zonnen. Toen we de huisjes langs het strand bekeken, waren er veel nieuwe huisjes bij, want de oude zijn bijna allemaal door de Tsunami weggevaagd. We hadden eerst even twijfel of we zo dicht aan zee wilden zitten, maar toch maar gedaan.

We zijn een dagje naar rijstvelden geweest en daar zagen we hoe de mensen dit land bewerken. Ook zat er een museum bij waarin we konden zien hoe dit vroeger ging. De buffels zijn over het algemeen vervangen door landbouwmachines.
Ook zijn we op een ochtend naar Underwaterworld geweest, waar we allerlei soorten vissen zagen. Van haaien en schildpadden tot aan heel grote roggen (mantaroggen). Was wel gaaf om te zien.
Toen hebben we een dag een motor gehuurd. Een knalgele. Hiermee zijn we het eiland rondgereden en stopten we bij het wildlifepark en het cablecarpark (hier kun je met een kabelbaan naar het hoogste punt van het eiland). Alleen het jammere was dat we dit gingen doen op een dag dat het regende....de hele dag....
Dus regenjas aan en toch op weg gegaan. Het wildlifepark had veel soorten vogels. Vooral de hornbill en de adelaars waren indrukwekkend. Alle dieren zaten in een hok en die hokjes vonden wij niet echt groot genoeg voor het beestje...beetje zielig.
Op weg naar de cablecar zagen we groepen apen langs de weg zitten en stak er een kudde koeien over.
Bij de cablecar aangekomen bleek deze vandaag niet te werken, omdat het te hard waaide en regende. Jammer!

Op de grote feestdag (1 oktober) bleek zo goed als alles dicht te zijn in de ochtend, maar smiddags konden we wel iets doen.
We zijn toen met een island hopping tour meegegaan. Rondom Langkawi liggen nog veel meer kleine mooie eilandjes, sommige heel rotsig en andere met witte stranden.
Bij het tweede eiland konden we kanoen op een kratermeer. Rondom ons hoge wanden die begroeid zijn met jungle, erg gaaf.
Bij het derde eiland hebben we heel veel roofvogels (arenden) gezien die op vis aan het jagen waren. Ze doken razendsnel naar het water en probeerde met hun poten een vis te pakken. Heel indrukwekkend.

Toen zat ons verblijf op het eiland er vanochtend weer op en rond 10 uur zijn we met de boot weer naar het vaste land gegaan. Daar hebben we direct een bus genomen naar Alor Setar en hier slapen we vannacht.
Morgen gaan we verder naar Kota Bharu, zodat we daar op de jungletrein kunnen stappen richting Kuala Lumpur. We moeten al een beetje die richting uit gaan reizen, want volgende week woensdag moeten we daar wel het vliegtuig halen. Het gaat allemaal zo snel...over een week zitten we alweer in het koude Nederland (we keken toevallig even op de weerberichten....brrrr...)

Tot de volgende keer

• 02 Oktober 2008 - 09:44

Marian:

Zo, lekker zeg in de korte broek op de motor,dat maak je toch weinig mee. Ja,ja het thuis komen komt nu wel erg dicht bij. En wij moeten dan ook weer afkicken, want jullie verhalen moeten we dan missen. Daar genieten we nog steeds van. Maak er nog een paar heerlijke dagen van en een dikke zoen van ons.

• 02 Oktober 2008 - 20:57

Coen:

hallo, heb alle verhalen weer gelezen, liep een beetje achter... als ik die foto's zien snap ik niet dat je niet eens een keer gezonken bent met een van die 'geweldige boten' haha... veel plezier nog, Groeten Coen

• 02 Oktober 2008 - 21:11

G&G:

Wat een gaaf strandhuisje zeg volgens mij wilde je dit altijd nog eens !klopt he?Wind en regen kun je je inderdaad wel op voorbereiden hier!Veel plezier nog de laatste week en tot snel!! kus van ons,

• 07 Oktober 2008 - 11:45

Inge:

bijna weer thuis.....gaat de tijd snel he ! Ik heb genoten van jullie verhalen en foto's

Inge

• 07 Oktober 2008 - 12:18

Pauline:

Wat een leuke foto's ook weer!! Heel veel succes met wennen aan het Nl'se regenweertje... :-)

• 07 Oktober 2008 - 19:21

Petra En Eelco:

Hey genieters! Wat ondernemen jullie toch veel he, echt leuk om weer te lezen, dat strandhuis lijkt me ook wel wat! haha.
    Nog even en het is alweer afgelopen met jullie leuke reis, snif snif. Maar volgens mij vinden jullie het ook wel weer fijn om naar je eigen huisje terug te gaan (denk ik). In ieder geval een goede vlucht, hoe laat komen jullie nu aan op Schiphol?
    Hopelijk kunnen we jullie binnenkort bezoeken, liggen momenteel in Frankrijk bij Compiegne ten noorden van Parijs en het weer is best redelijk, maar ook af en toe regen net als bij jullie..
    Tot later en veel liefs van ons!

• 08 Oktober 2008 - 06:14

Marian:

goeiemorgen, voor jullie middag.
    we zijn ontzettend benieuwd naar jullie laatste verhaal. Nog even en dan stappen jullie in het vliegtuig en dan zijn jullie donderdag alweer thuis. Hele goeie reis en tot gauw!

• 05 Februari 2009 - 11:44

Merel:

Hallo, ik weet dat jullie al in nld zijn, maar ik kwam toevallig op jullie site terecht. Ik ben met een vriendin aan het reizen en op zoek naar een leuk strand hostelletje in Langkawi. Weten jullie het adres nog? En wat was de prijs? Bedankt alvast! groetjes Merel

• 06 Februari 2009 - 06:57

Corine:

Hallo Merel,
    Grappig dat je op onze site kwam. Ik hoop dat je mijn antwoord ziet.
    Wij zaten op Langkawi in het plaatsje Penang Cenai. Het appartement op de foto zat schuin tegenover een breakfast bar. De kamer koste 1000 RM voor 4 nachten. Dit was een heel nieuwe kamer en die kun je beter wel nemen, want de oude kamers zijn door de Tsunami ondergelopen geweest en daardoor is alles een beetje muf. Ook hebben wij nog 3 nachten in het backpackers hostal Gekko geslapen, in een 2 pers. kamer voor 20 RM per nacht. Is op zich ook goed alleen je moet verder lopen naar het strand. Wij zochten echt een slaapplekje om een weekje bij te komen, vandaar dat we iets duurders hadden uitgezocht.
    Hopelijk heb je er nog iets aan en natuurlijk een heel fijne reis verder!