Vulkaan Pacaya - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu Vulkaan Pacaya - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu

Vulkaan Pacaya

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Juli 2008 | Guatemala, Antigua

Hallo allemaal,

Eerst maar eens iets over het weer, zoals het hoort bij de hollanders he?! Gister en vandaag scheen de zon heerlijk en was het eigenlijk best erg warm. Er is zelfs geen regenbui in de middag gevallen, dus helemaal perfect.

Gister zijn we ´s ochtends in de catedral San Francisco geweest. Veel oude resten, maar ook nieuwe en gerestaureerde gedeelten. Vroeger kwamen hier de maya´s en de spanjaarden samen om te bidden.
Om 14.00 uur werden we opgehaald met een minibusje om een tour naar vulkaan Pacaya te maken. Het was 1,5 uur rijden en het laatste stuk weg was over een modderpaadje helemaal naar boven. In een dorpje moesten we uitstappen en daar stonden gelijk hordes kinderen om ons heen die een stok wilden verkopen! We moesten nu namelijk 1,5 uur lopen, berg op (erg stijl!) Na een zware klim waren we op het uitzichtpunt, vanwaar we boven uit de vulkaan vlammen zagen komen. De vulkaan is erg actief en dat bleek ook wel, want de lava stroomde er uit. Zo gaaf...En we gingen nog dichter bij. Over de hard geworden lava liepen we tot naast de gloeiende lavastroom. Onze schoenen zijn bijna gesmolten, want tussen de hard geworden lava zaten ook steeds nog gloeiende stukken. Dan kwam er allemaal rook uit en als je goed keek zag je de stenen onder je rood gloeien. Net een grote BBQ..
Daar boven hebben we de zonsondergang gezien en daarna in het donker terug naar beneden. Er was zelfs bewaking mee om te zorgen dat we niet overvallen zouden worden..hihi...

Pas om 21.00 uur waren we terug en eenmaal in het hostel waren (vooral onze voeten) erg moe!

Vandaag (woensdag) gaan we naar het volgende dorpje aan het meer van Atitlan, namelijk Panajachel.

Groetjes van ons

• 16 Juli 2008 - 14:37

Marielle:

Ha ha, inderdaad die Hollanders zijn zekers in toe het weer. Nou hier is het ook lekker hoor. Zonnetje en een vriendelijk windje!! Zo, alsof jullie dat een bal kan schelen!!!
    Wat moet dat een warme ervaring zijn geweest op die vulkaan. De vonken vlogen letterlijk en figuurlijk van jullie af???
    Met ons gaat alles erg goed. Ik ben op en top zwanger en Jörgen is weer op en top aan het werk. Maar we hebben net een heerlijke vakantie in Frankrijk gehad hoor. Lekker niks gedaan, behalve dan bruin en dik worden. Maar we houden jullie op de hoogte over alle ins en voornamelijk the outs!!!
    Ik lees snel weer jullie jaloersmakende verhalen!!!

Geniet ervan!!!
    Veel liefs van Marielle

• 16 Juli 2008 - 18:42

Rianne:

Wat ongelofelijk te gek!!!! Geniet ze :D

• 16 Juli 2008 - 19:22

Marian:

Jullie willen het niet geloven, maar via google earth kunnen we jullie bijna op de vulkaan zien lopen. Inderdaad wat een gloeiende stenen.
    Internet is leuker dan bellen. Hartstikke leuk die verslagen.
    Groetjes!

• 16 Juli 2008 - 21:04

Papa & Mama:

Erg tof zo daar!!
    Wij weer opvarig naar Mondelange
    Wel ff uitkijken dat je nergens blijft plakken!! ha ha Kusss!!