Aankomst Maleisie en bezoek Singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corine - WaarBenJij.nu Aankomst Maleisie en bezoek Singapore - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Corine - WaarBenJij.nu

Aankomst Maleisie en bezoek Singapore

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

11 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selemat pagi, (goedemorgen)

Wij zijn ondertussen aangekomen in Maleisie, waar we landen in Kuala Lumpur. Afgelopen zaterdagavond laat kwamen we daar aan en we werden netjes opgehaald door het hostel dat we geboekt hadden via de mail.
Het hostel was weer even wat anders als Guatemala of ons luxe leven op Hawaii en Guam zeg..de kamer was niet groter dan de twee bedden die er in stonden en had geen raam, maar hij was wel goedkopie (4 euro).
De volgende dag hebben we de hoofdstad maar eens bekeken en zijn we naar de twin towers van Kuala Lumpur geweest. Deze zijn 452 m hoog en sinds 11/9 de hoogste twintorens van de wereld. We kregen een gratis! toegangskaartje en daarmee mochten we smiddags naar de brug die op de 41ste verdieping de 2 torens verbindt. Hier hadden we een heel mooi uitzicht over de stad en konden we goed zien hoe westers het hier allemaal al is. Er is een heel metrosysteem, luxe shoppingmalls etc etc.
Deze dag hebben we ook een vliegticket naar Borneo kunnen regelen, waar we 3 dagen later heen zullen vliegen. We gaan daar 2 weken rondtrekken door Sarawak (een provincie) en dan weer terug voor de laatste weken op het vaste land van Maleisie.

De dag erna zijn we met de bus naar Melaka gegaan, wat 2 uur verderop ligt. De bus was uitgerust met airco en de beenruimte was meer dan in een vliegtuig. Echt een onwijs verschil met Guatemala, evenals de wegen trouwens. Het lijkt hier net of we op de tolwegen van Frankrijk zitten, alleen dan staan er palmbomen langs de weg ipv loofbomen..!
In Melaka hebben we in Tony's guesthouse geslapen, dit zag er gelukkig al weer wat meer uit als een hostel. Melaka heeft heel veel Nederlandse geschiedenis en met een riksja hebben we hier een tour langs gemaakt. De riksjafietser had al eerder Nederlanders vervoert en hij had dan ook een knaloranje petje met NEDERLAND erop. Ook was de man al minstens 85 jaar, best zielig om hem te zien ploeteren. Maar hij wilde perse dat we meegingen, dus hebben we af en toe maar effe meegeduwd de berg op.

Het eten is hier trouwens over het algemeen erg lekker. En ook lekker goedkoop, voor 1 euro eet je al een bord nasi! Alleen kan het soms wat pittig zijn.

Dinsdag zijn we weer in de bus gestapt en naar Johor Bahru gereden. Dit ligt op de grens met Singapore in het zuiden van Maleisie. We moesten daarvandaan namelijk woensdag gaan vliegen. De stad zelf was niet veel en ook hostels waren er niet echt, dus belanden we in het goedkoopste hotel (8 euro) waar savonds onder ons raam een verkoper door een microfoon zijn handel stond de verkopen. Ook moesten we al om 4 uur s' ochtends een taxi hebben, dus echt geslapen hadden we niet. Maar goed, vanuit Johor Bahru konden we de brug overlopen naar Singapore. Dat leek ons wel grappig, zodoende zijn we door de douane gegaan (hebben we er weer een stempel bij) en hebben we in Singapore een biertje gehaald!

Toen vliegen naar Borneo, waar twee provincies van Maleisie liggen. Namelijk Saba en Sarawak. Iedereen gaf ons de tip om dit gebied niet over te slaan, dus vandaar dat we het ticket toch maar geboekt hadden.
We landen in Kuching, op Sarawak en over 2 weken gaan we vanuit Brunei (ligt tussen de 2 provincies in) weer terug vliegen.
We hebben dus overal wat minder tijd en we hoppen dan ook ongeveer elke dag naar een andere plaats. Wel vermoeiend, maar we willen graag het typische Maleisie gezien hebben. In veel gedeelten van het land is dit namelijk al vervangen door de westerse cultuur, maar hier gaan we met een boot de rivier op en bij lokale stammen langs die wonen op boten.

Inmiddels zitten we in Sibu, nadat we vanmorgen vanuit Kuching met een boot zijn vertrokken. Het was 4,5 uur varen en onderweg erg veel scheepvaart met boomstammen tegen gekomen. (U kan hier wel gaan werken pap, hihi..) Dit is het hardhout wat in het regewoud wordt gekapt en helaas is nu al 1/3 van het totale regenwoud van Borneo omgekapt.
Net zijn we in een chinese tempel geweest, erg hoog en mooi versierd. Morgen gaan we verder naar Kapit, verder de rivier op.

We zullen jullie later vertellen hoe het allemaal verlopen is in het binnenland van Sarawak!

• 11 September 2008 - 16:20

Pauline:

Hi Corine, je hebt er even op moeten wachten (wereldreis), maar als ik het zo lees was het het wachten waard!! Geniet ervan... Liefs, Pauline

• 11 September 2008 - 16:51

Nathas:

mooi mooi mooi! leuk die foto's erbij! schitterend! geniet ervan. je zal het idd druk hebben de komende dagen! Ik ben beniewd naar het volgende verhaal. Je zal wel veel te vertellen hebben dan!
    liefs
    nathascha

• 11 September 2008 - 18:12

Marian:

hoi,hoi.
    Nooit geweten dat op Borneo ook nog een stukje Maleisië ligt.Zo zie je maar we weten niet alles. Leuk die foto's er weer bij en een lekker groot verslag, heb ik weer wat te doen.
    liefs van ons.

• 11 September 2008 - 20:42

Marielle:

Ik kan op dit moment even niet slapen. Erg frustrerend als er 2 persoontjes zijn die nu wel in diepe slaap liggen. Pleun heeft net haar huil "uurtje" en een volle luier gehad en Jörgen is rozig, want die heeft vandaag de hele middag gevaren met de nieuwe boot van de knrm. Echt een mooie hoor Tom. Ze hadden vanmiddag ook nog een uitruk (ja Tom, je bent er niet he??) Er waren 2 kanovaarders vermist. Maar na lang zoeken (zelfs bij het windmolenpark) besloten om terug te gaan en uiteindelijk concluderen dat het een loze melding was. Maar het was wel weer een sensatietje.
    Kuala Lumpur, ben ik ook nog wel eens geweest (ik had daar een tussenlanding van 12 uur toen ik op weg was naar Australie) Ik ben reuze benieuwd naar jullie verdere verhalen...........wat zullen jullie genieten zeg!!!!

XXX van een slapende Pleun en Jörgen en klaar wakkere Marielle

• 12 September 2008 - 14:05

Zellers In Stuttgart:

Hallo Corine,
    hallo Tom,

wir haben gelesen, dass Ihr geheiratet habt. Herzlichen Glückwunsch! Alles alles Gute. Es gibt noch ein Bild von Euch als Ihr noch nicht verheiratete ward: auf dem Schiff in der Karibik. Wohin können wir es senden?

Viele Grüße von Allen

YoHannes

• 12 September 2008 - 19:26

Rens:

He collega,

Gefeliciteerd met je bruid! Ik zag opeens een foto op de kast in de uitvoerderskamer hangen, dus ik ben even gaan zoeken naar jullie. Dat je toch nog een meisje zover hebt weten te krijgen, haha.

Jullie zien een hoop zie ik al. Veel plezier nog, geniet er nog maar even kan. Het Hollandse weer nadert weer voor jullie...

Groeten,

Rens

• 13 September 2008 - 18:28

GRATIAS:

Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en bedankt voor het orginele kaartje.
    Hier uit Holland te melden dat Tineke en Dik er een zoon bij hebben Ellen en Andre op een tweeling lopen te wachten. Verder is het hier echt Hollands zomer weer dus regen of wind met af en toe wat zon.
    Verder hard voor weinig en allemaal gezond.
    We blijven de hele familie volgen op hun trektochten over deze aardbol.
    Wij wensen jullie verder nog een prettige tijd toe.
    Bon voyages

• 17 September 2008 - 17:15

Petra En Eelco:

Hey reizigers..

Ik heb de atlas er weer naast gelegd en wat hebben jullie toch al weer veel gezien zeg!
    Hoe lang is die brug naar Singapore nu eigenlijk? Kan me geen beeld plaatsen want weet niet hoe ver jullie die foto's van mekaar gemaakt hebben! haha. En heel leuk dat je nu per boot aan t reizen bent, zie je lekker veel en krijg je geen zere voeten..

Wij hebben ook eindelijk het leuke pakketje met flessenpost gehad, echt leuk joh!

Inmiddels hebben wij een snelbezoek aan Terneuzen gedaan (toch tijd gevonden om leuk vestje te kopen gna gna) en heb een fiets! ja, met fietstassen, zie je het voor je?! Nee zeker, maar is nu eenmaal handiger in Frankrijk boodschapjes halen heuvel op en af! Ben er blij mee.
    Zijn nu onderweg naar Lieshout (ja, das in Nederland, heeeeeeel ver weg..)

Oke, veel plezier weer verder en ga straks foto's kijken die ik via Marian kreeg.. Ben benieuwd.

Veel liefs