De reis naar Flores en Flores zelf - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu De reis naar Flores en Flores zelf - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu

De reis naar Flores en Flores zelf

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

26 Juli 2008 | Guatemala, Flores

Hallo allemaal,

We zijn inderdaad uit Coban vertrokken richting Flores. Na een hobbelige busrit kwamen we in Chisec aan waar we wilden blijven om een tocht naar het natuurpark te maken. Halverwege de weg naar Chisec sloeg het weer om en werd het erg benauwd en heet weer. Het dorpje beviel ons niet zo en de eigenaresse van een hotel vertelde dat we die tocht naar het natuurpark nu beter niet konden maken, want dan stond je tot aan je knieen in de blubber. Dus hebben we de bus weer genomen en zijn we verder gegaan naar Sayache.
Dit was ook een klein dorpje en volgens de lonely planet liggen hier ook maya ruines vlakbij, waar je met een bootje naartoe moet. Het leek wel wat en we gingen op zoek naar een hotel. Erg veel soeps zat er niet in dit dorpje en de hotels uit de lonely planet bestonden niet meer of waren dicht of we moesten de eigenaar bellen (maar dat gaat moeilijk zonder telefoon). Dus uiteindelijk in hotel el Rio beland, best wel luxe, maar we waren er even klaar mee. Heel warm en alles wat we zagen was zo vies, dat we er niet wilden slapen. Ook liep er gelijk een man achter ons aan die ons een tour wilde verkopen met zijn bootje, maar wij wilden liever een echte touroperator. Hij vroeg ook erg veel geld, maar hij kon nog niet eens een telefoonnummer of adres geven voor als wij later zouden besluiten dat we op zijn aanbod in wilden gaan. We hadden zo het idee dat hij de boel zou belazeren, dus maar niet gedaan.
De volgende ochtend zouden we via een touroperator aansluiten bij een groepje van 4 andere toeristen om om 7 uur te vertrekken met een bootje naar de maya ruines van Ceibal. Wij stonden dus om 7 uur klaar, maar die man had het niet goed begrepen en dacht dat wij met nog een andere groep van 4 toeristen aan zouden komen en hij had 2 boten klaar liggen. Ja...daar trapten wij dus mooi niet in. We hadden het echt duidelijk uitgelegd, maar hij wilde gewoon meer geld verdienen dus mochten we ook niet met het groepje van 4 mee. (het had makkelijk gepast). Toen waren we helemaal klaar met dit dorpje en zijn we gelijk vertrokken met de bus naar Flores. Dan maar geen tour naar die maya ruines, die zien we straks ook in Tikal!!

Maar goed, eenmaal in Flores hebben we een relaxt hostel gevonden wat opgezet is door een Nederlander. En hier zitten we alweer 2 a 3 dagen. Flores ligt in een uitloper van een groot meer en is vrij klein en ziet er erg goed uit. Ook veel toeristen hier. Hier hebben we een beetje gezwommen een kano gehuurd, boeken gelezen, tv gekeken en heerlijk gegeten in het hostel zelf. We hebben een 3 daagse tour geboekt naar de jungle en de maya ruines van el Zotsz en Tikal. Dus maandag, dinsdag en woensdag gaan erg zwaar worden met de warmte, muggen!! en veel lopen.
We zijn wel erg benieuwd en als we terug zijn zullen we er alles over opschrijven.

Tot later

• 27 Juli 2008 - 13:49

Eelco En Petra:

hej tom en corine, jullie maken vanalles mee he? hobbelpaadjes, overstromingen, vliegende kakkerlakken.. jammer dat je die ruines (nog) niet kon zien, wat een afzetters zeg! fijn dat je nu in een goed hostel zit, rust lekkeruit en veel succes met de 3daagse tour! pfff, moet er niet aan denken. haha. Ik moet dinsdag lossen bij Parijs, zal jullie verhalen doorgeven aan P. veel plezier, Groetjes eelco en Petra

• 01 Augustus 2008 - 12:31

Inge En JW:

leuk om alles te lezen, je moeder was zo enthousiast op het strand hierover dus ik ben ook maar even een kijkje gaan nemen op jullie site
    Groetjes