Zeiltocht naar Belize Islands - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Corine - WaarBenJij.nu Zeiltocht naar Belize Islands - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Corine - WaarBenJij.nu

Zeiltocht naar Belize Islands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

16 Augustus 2008 | Belize, Belmopan

Hallo daar,

Bedankt voor de reacties weer.
Wij zijn weer op het vaste land aangekomen, nadat we 7 dagen op een catemaran gezeten hebben.
Op vrijdagmiddag gingen we aan boord en maakten we kennis met onze medereizigers. Er was een duitse familie met twee kinderen, een duitse vrouw met een spaanse man, een vrouw uit Taiwan en een stel uit Amerika. Een gevarieerd gezelschap dus.
Die middag voeren we over de Rio Dulce heen tot aan het meer van el Golfete, daar hebben we overnacht. Wij hadden de laatste slaapplekken aan boord en dus sliepen we in een hangmat. Dit betekende dat we in het net voorin de catemaran sliepen. Hier konden we 3 slaapzakken inleggen en er zat een zeiltje overheen voor de regen. Het lag nog best lekker, maar de regen kwam tijdens sommige nachten toch stiekem in ons bed...En de matroos sliep op het houten plateautje tussen ons in....hmmm...
Maar goed de volgende ochtend gingen we vroeg varen en kwamen we door de canoyn. Super hoge kliffen die helemaal begroeid zijn met jungle. Heel gaaf (hier is ook de film van Tarzan opgenomen!) Daarna langs Livingston, wat het laatste stukje Guatemala is en waar de papieren geregeld moesten worden. Wij konden hier even rondkijken en het dorpje heeft een heel caribische sfeer. Daarna gingen we de Golf van Honduras (zee) op en hebben we de rest van de dag op de motor richting de eilanden van Belize gevaren. Het was 7 uur varen dus de schipper ging niet zeilen, want dat zou te lang duren..In Rio Dulce regende het toen we weggingen, maar buiten op zee werd het weer steeds beter.
S avonds legden we aan bij een tropisch eilandje waar alleen een politieman woonde om het rif te beschermen. De kok zorgde voor heerlijke maaltijden en tussendoortjes. Hij toverde echt heerlijke gerecht voor 14 personen in zo een heel klein keukentje!! Zo knap..
Eigenlijk waren alle dagen heerlijk op de catemaran, steeds naar een ander eilandje (soms zeilend, soms niet) en daar weer zwemmen en veel snorkelen. De onderwaterwereld was erg mooi om te zien. Ook hebben we dolfijnen gezien en hebben we met de kapitein gevist op kreeft met een speer. Wij hebben niks gevangen, maar de kapitein wel dus we hebben heerlijk verse kreeft gegeten en ook veel andere vis.
Snachts was het wel een beetje afzien, want aan het eind van de middag stak de wind op en snachts ging het onweren en regenen. En dan werden wij af en toe best nat.
Met de andere mensen aan boord was het ook gezellig en de duitse man uit Stuttgart wil graag een keertje aan boord kijken als jullie daar liggen, pap!
Op woensdag gingen we s ochtends vroeg vertrekken om de overtocht van 7 uur weer te maken. Die middag kwamen we ook weer op de Rio Dulce waar we nog even voor anker gingen om te zwemmen. Het was namelijk wel weer erg warm. Daarna gingen we het meer van el Golfette over zeilen en we legden voor de nacht aan in een baai vlak bij het dorpje Rio Dulce. Op donderdagochtend moesten we weer afscheid nemen en rond 10.00 uur stonden we weer aan wal.
De duitse mensen gingen dezelfde kant op als wij dus namen we dezelfde bus naar Guatemala city en daarna naar Antigua. De bus deed er 6 uur over en in Guatemala city was het ook spitsuur toen we aankwamen dus het werd al wat later. En we moesten nog overstappen op een andere bus. Maar eenmaal bij het busstation bleek dat de volgende bus helemaal niet 3 blokken verderop zou vertrekken, maar aan de andere kant van de stad. En de laatste ging om 19.00 uur. Dat gingen we dus niet meer halen.
We hebben toen met zijn allen 2 taxi's genomen, want het was maar 1 uurtje rijden. Die taxirit was weer een heel avontuur. Ten eerste keek de taxichaffeur een beetje scheel en dat bleek ook wel toen hij ging rijden. Hij slingerde een beetje over de weg en hij zat heel dicht op het stuur te turen naar de weg. Op de donkere snelweg durfde hij niet zo hard te rijden en toen kreeg de man ook nog een lekke band! Dus de auto langs de kant (er was geen vluchtstrook) en de chaffeur een gevaren driehoek op de weg gezet. Wij zijn ook de auto maar uitgegaan en hebben in een inrit gestaan. Het ging allemaal maar net goed, want we stonden net voorbij een bocht dus de autos en bussen moesten snel invoegen of hard remmen. Er was zelfs een auto die aan de binnenkant van de gevarendriekhoek langskwam en toen net voor de taxi de weg weer opdraaide..pfff...we waren blij toen de man klaar was en we weer op weg gingen. Eenmaal in Antigua had de man met de andere taxi afgesproken bij central parque, maar daar waren de andere niet. De man ging wel even bellen naar de andere taxi en om het nummer op zijn telefoon in te toetsen had hij een vergrootglas!!!! nodig...hmmmmm....de man kon echt slecht zien. lekker veilig als taxichaffeur.. Uiteindelijk hebben wij hem de weg gewezen naar het hostel waar de andere waren, want hij kon natuurlijk ook geen kaart lezen...We hadden het overleefd!
Het was toen al wel 21.00 uur dus we moesten snel op zoek naar een hostel, want hun hostel had geen plek meer. Gelukkig vonden we er eentje incl. ontbijt en gratis internet. Gauw de spullen weggezet en wat gaan eten bij de Burger King. Dat heeft Corine de volgende dag geweten, want het viel niet goed. De hele dag op bed en steeds alles eruit gooien wat erin ging. Zelfs water bleef niet binnen. Gelukkig gaat het vandaag weer beter...

Nog een paar dagen Guatemala en dan gaan we al naar Hawaii vliegen (aanstaande woensdagochtend vroeg). Wat is de tijd snel gegaan zeg!

Doeg

• 17 Augustus 2008 - 07:57

Joan:

hoi hoi

de tijd gaat zeker snel!!
    wat een verhalen joh!
    erg leuk allemaal wat jullie meemaken. Dat van die taxichauffeur!! lache nu maar toen even niet waarschijnlijk......
    we denken veel aan jullie hoor!! erg jaloers op wat jullie allemaal doen.
    nou tot snel en niet meer ziek worden corine.....
    groetjes

• 17 Augustus 2008 - 15:30

Pap&mama:

Nou dat is weer eens iets anders nietwaar op zo,n catamaran! Erg gaaf zeg ook die foto's onder water Ons eerstvolgend toestel wil ook zo 1 !!!net als van Tom Enne ..Pientje blijven drinken!,na en tijdens zo,n stoeipartij in je maag!! Schoon water dan, Anders droog je uit!! Kun je niet hebben. Kus van ons uit Samos(Gr)

• 17 Augustus 2008 - 18:19

Ellenoor:

Hoi! Wat een mooie verhalen weer! Hier wordt ondertussen hard getraind voor de aankomende Ocean Event wedstrijd! Die vind eind augustus plaats, ben erg benieuwd! Heel veel reisplezier nog! Groetjes!

• 17 Augustus 2008 - 19:14

Juud En Jord:

Hey Hey

Wat een mooie foto's en verhalen zeg! Leuk om mee te maken. Onderwater camera'tje doet het zeker goed?

Tom, we hebben goed kunnen vertoeven met je snorkelen spullen in Egypte, was erg leuk ook. Wat koraalrif gezien en met wilde dolfijnen gezwommen.
    Jullie nog grote wilde beesten gezien in het water?

Veel plezier nog!

gr juud en jord

• 18 Augustus 2008 - 08:55

Remco:

Erg bijzonder weer!
    Ik kan me voorstellen dat je niet echt op je gemak in die taxi zat, maar achteraf zijn dat vaak de leukste verhalen :-)

Veel plezier verder!

• 18 Augustus 2008 - 08:57

Gratiasbewoners:

Vol met avontuur nog eens wat anders dan s'morgens gewoon naar je werk en als ik het goed begrijp kan je altijd nog taxi chauffeur worden in guatamala hoe denken jullie nog te wennen aan het huisje boompje beestje gevoel als je terug bent in nederland toch wel romantisch z,on matroos tussen in op je huwelijksreis we lezen jullie verslagen graag

• 18 Augustus 2008 - 09:00

Gratias:

p.s koop voor je moeder z,on fototoestel anders blijf ze bij je vader aan het zeuren groeten en veel plezier