Panajachel - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu Panajachel - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu

Panajachel

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

18 Juli 2008 | Guatemala, Panajachel

Hallo allemaal,

Eergister zijn we uit Antigua vertrokken naar Panajachel met de 'chicken' bus. We moesten overstappen en in de 2de bus moesten de rugzakken op het dak, naast een mand vol levende kippen. Tom heeft wel effe gecheckt of het vast zat maar ze hadden maar een touwtje dus afwachten of ze 2 uur later er nog lagen. De route ging dwars door de bergen met watervallen erlangs. Erg mooi!
Eenmaal in Panajachel waren onze tassen er nog en konden we op zoek naar een hostel. (wel eerst de kippenveren weggeplukt..!)
We zitten in Casa Loma waar we heel goedkoop een mooie kamer hebben. Helaas geen keuken dus we moeten steeds erop uit om te eten. Voor het ontbijt halen we steeds wat brood en een pot jam of pindakaas (jaja..) en met het zakmes smeren we het. We hebben natuurlijk geen koelkast dus kaas ofzo wordt niks.
Dit dorpje ligt dus direct aan het meer van Atitlan en je hebt een schitterend uitzicht..We waren blij dat we weer water zagen..erg he?
Gister zijn we naar parque natural geweest hier vlakbij. Daar liep een heel mooie route door de jungle langs een grote waterval en er waren aapjes!!! Maar ze zaten wel achter een hek met electriciteit.hmmm...
S avonds gegeten in een tentje aan het water voor weinig Quetzal. De obers hebben ons bijna allemaal binnen willen trekken, want het is laagseizoen en dus weinig toeristen. Die obers zijn echt erg, net zoals de mensen die je sjaals, kettingen etc willen verkopen. Met horden tegelijk komen ze op je afrennen en ze laten je niet meer met rust. Net als de mannen bij de bussen, ze willen je allemaal in hun bus hebben en blijven maar praten..zucht..best vermoeiend af en toe.

Vandaag hebben we een boottocht gedaan naar 3 kleine indianenplaatsjes langs het meer. We kwamen op een lokale markt terecht en daar hebben we fruit ingeslagen. (dat verkopen ze namelijk nergens anders). En elk dorpje had zijn eigen kleding. De vrouwen dragen geweven rokken met een gekleurde riem om hun middel en een geweven shirt die bewerkt is met heel ingewikkelde patronen en bloemen etc. Het geeft een heel bont effect. In het laatste dorpje hadden de vrouwen ook allemaal lange linten in hun haar, erg mooi maar we mochten het niet op de foto zetten. Ze draaiden zich dan resoluut om!

Morgen gaan we hier weer vandaan en we gaan richting het noord oosten van Guatemala reizen. Richting Chichigestenango, San Antonio de Quiche, Uzpantan, Coban en dan naar Flores. We komen dan in de buurt van de jungle en de maya ruines.
We zijn van plan eind volgende week ergens in Flores aan te komen. Dit stuk heeft weinig rechtstreekse busverbindingen en we komen dus door heel kleine plaatsjes, waar ze mogelijk geen internet hebben.

Hoe het gegaan is laten we jullie binnenkort weer weten!

Hey: Marielle succes nog effies en Jorgen werkse..haha..
Grappig dat jullie ons op google earth (bijna) konden zien, Marian. En zo kunnen we veel meer vertellen dan in een telefoontje he?
We zijn niet aan de lava geplakt hoor mam!
Leuk dat je de verhalen volgt, Rianne!

• 19 Juli 2008 - 09:47

Papa&mama:

leuk, ook die foto's Ook van jezelf Dan zien we je ook nog even!?

• 19 Juli 2008 - 13:17

Edith:

Volgens mij hebben jullie alweer een half jaar ervaring opgedaan in een week tijd.Erg leuk om te lezen allemaal. Jur is net terug uit Spanje en is weer een paar centimeter gegroeid en heel erg bruin. Prachtige vakantie gehad,maar hij gaat over een paar dagen naar Terschelling toe met vrienden van de BSG.
    Teun heeft zijn eerste 3 rijlessen gehad. Ging lekker zei hij, komt alleen met een zeiknatte rug terug. Han heeft vandaag zijn eerste vakantiedag. Wij hebben nog geen plannen, maar dat komt vanzelf. Veel plezier verder en geniet ze. kus edith.

• 20 Juli 2008 - 14:51

Nathascha:

hoi hoi!!!

Mooi om te lezen hoe het jullie vergaat! leuk hoor.

Even een foto-tip. zorg dan dat je net doet als of je een bloem of plant fotografeert. niet inzoemen. je werkt niet ingezoomt met een soort groothoek 'lens' dus richt je camera zo dat je niet richt op de mensen, maar richt op iets anders. dan heb je ze er toch wel op. OK niet van heel dichtbij, maar goed kan je thuis wel op je pc wat inzoomen dan! succes!

groetjes,
    Nathascha

• 21 Juli 2008 - 14:55

Eelco En Petra:

Hey Tom en Corine!

Wat maken jullie een hoop mee he! Erg leuk dat je ons laat meegenieten, zo lang dat gaat natuurlijk.
    Van mij ook even laatste bericht voorlopig, ga vrijdagnacht naar Lefkas tot ergens begin september..
    We zijn nu in België dus weinig internet, maar Eelco zal het wel doorgeven aan mij komende tijd. Eelco komt 24 aug ook, gaan we week met papa en mama zeilen.
    Nou, heel veel plezier verder!

liefs van ons

• 22 Juli 2008 - 07:46

Natasja:

Hoi!Kan goed zien dat het bij jullie regenseizoen is. Bij ons stond het grote deels allemaal droog. Nou ja kleine watervalletejes dan. Flores is erg leuk hoor. Wij zijn in Tikal(belize)naar de maja ruines geweest. Erg gaaf!!onder tussen genieten wij hier nog volop van jullie huisie. er staat al een trampoline in de tuin.(nee Dennis heeft hem niet ingegraven hoor Tom!)nou verder hebben we slecht weer hier, maar de berichten zijn nu weer goed, dus kom maar op met de zomer.
    kijk weer uit naar jullie nieuwe verhalen.

groetjes van ons viertjes.

• 22 Juli 2008 - 12:46

Pauline:

Hi Corine,

Leuk om te lezen allemaal :-)Geniet ervan daar!!

Liefs, Pauline