Weekje Rio Dulce - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu Weekje Rio Dulce - Reisverslag uit Río Dulce, Guatemala van Corine - WaarBenJij.nu

Weekje Rio Dulce

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

08 Augustus 2008 | Guatemala, Río Dulce

Hallo allemaal,

Wat een reacties van jullie allemaal, leuk zeg!
Marielle (en jorgen) veel succes met de laatste loodjes en we horen het wel als het zover is, hey?
Iedereen kon Kim en Debbie idd nog goed herinneren, we hebben leuke verhalen over ze gehoord...en over jouw Natas. Ze waren nog steeds onder de indruk van je paardrijkwaliteiten!
Bedankt voor de reactie tante Marion en Remco en Andrea en tante Sjani, erg leuk. Bij jullie ook alles goed?
Het gaat weer beter met de muggenbulten hoor Marian. En Tom heeft geluk, want de muggen houden van mij nog meer dan van Tom.

Afgelopen week zijn we in Rio Dulce gebleven. We vinden het een super mooi gebied, lekker tropisch, water om ons heen, en jungle.....

(nu effe goed opletten Dennis en Natas)
Vrijdag zijn we binnengestapt bij sundog cafe en met de Nederlandse eigenaren hebben we de opties van de omgeving is even bekeken. Babette en Jurre hebben sinds een maand ook een hostel aan het water en daar hebben we vrijdagavond geslapen...
Op zaterdag zijn we via Babette in contact gekomen met Mike van Texan Bay (een amerikaans restaurantje in een baai met een jachthaven ervoor).
Hij moest zaterdag toch in de stad zijn en dan konden we mooi met hem mee terug varen naar de baai, waar ze ook twee cabanas (bungalow) hadden waar wij konden slapen. Na 3 kwartier varen over de rivier kwamen we daar aan en op het terras kwamen we direct Maurits en Mavis tegen. Dit zijn kennissen van Dennis en Natasja, zodoende dat we deze richting uit zijn gegaan. Het is altijd leuk om via via ergens terecht te komen en dat was hier ook zo. De baai was supermooi en rustig en aan deze baai zijn Maurits en Mavis hun huis aan het bouwen.
(Het huis is supermooi aan het worden en al heel anders dan toen jullie weggingen Dennis/Natas, we zullen de foto´s later laten zien, goed?)
De eigenaren van Texan bay zijn super amerikaans en s avonds vielen we direct met onze neus in een verjaardagsfeestje van een van de zeilers die daar liggen om het orkaanseizoen te overbruggen. Het waren allemaal een beetje aparte types in de categorie van hippie en zeerover..maar wel grappig.
We mochten het bijbootje van Maurits zijn boot gebruiken en daarmee hebben we door smalle kreekjes en lagunes gevaren...echt heel mooi.
Ook zijn we een dagje met Maurits en Mavis meegeweest door de canyon in de Rio Dulce naar Livingston gevaren. De canyon is heel hoog en de rotsen zijn begroeid met jungle. De film van Tarzan is hier opgenomen.

Na 2 nachten bij Texan bay zijn we naar een ander hotelletje gegaan van vrienden van Maurits aan een riviertje een stukje verderop. Heel relaxte plek met hangmatten en midden in de jungle aan het water. Daar hebben we een dagje gekayact naar een waterval.. ook heel mooi.

Woensdag zijn we teruggekomen naar Rio Dulce om nog 2 nachtjes bij Babette en Jurre te slapen en om donderdag naar een waterval en een kleine canyon aan het meer van Itzabal te gaan. We gingen daar met de bus heen en terug hebben we gelift. Zaten we direct bij een rijke Guatemalteek in de auto met airco (en een biertje). De waterval had warm water bovenaan, super lekker en onderaan heel koud water.

Vandaag (vrijdag) gaan we inschepen op een catemaran voor een 6 daagse zeiltocht naar de eilanden van Belize en het barrierreef om te snorkelen etc. We zijn erg benieuwd en jullie horen dus over een weekje weer van ons.

• 09 Augustus 2008 - 10:07

Nathascha:

Als ik dit schrijf zitten julie al weer een dag op de zeilboot!
    Nou het zal wel erg mooi zijn denk ik zo! Leuk hoor om zo jullie avonturen te volgen.

nog 2 weken en dan vertrekken zij ook. ik moet er niet teveel over nadenken. tis gewoon doen. maar ja je weet het als geen ander....je moet stiekum toch veel regelen!

Ik zal blij zijn als we eenmaal in ierland zitten, tis toch een volksverhuizing met die huisdieren erbij!

komende week zit ik ook even in ierland. maar als ik terug kom, heb ik weer een berichtje van je! leuk!

groetjes
    Nathascha

• 10 Augustus 2008 - 13:29

Rianne:

Hee avonturiers!

Het blijft super om jullie verhalen te lezen! Wat maken jullie een hoop mee zeg, en wat zien jullie prachtige plekken! En dan nu nog onderweg naar Belize... Ben heel benieuwd naar jullie volgende bericht (en foto's natuurlijk).
    Geniet er weer van!
    Liefs,
    Rianne

• 12 Augustus 2008 - 15:46

Petra:

Zo, ik heb al jullie verhalen in het afgelopen kwartier doorgelezen, aangezien ik even van iemand internet leen.. Wat interessant allemaal! Zou bijna jaloers worden, maar eerlijk is eerlijk, ik heb het ook niet slecht.. Ben inmiddels aan de derde week Griekenland begonnen en het bevalt nog steeds prima. Doe alleen de flottieljes en heb nieuwe collega's erbij wat leuk is en soms wennen. De laatste week ga ik schipperen en dan naar Athene waar ik Eelco zie. Het valt me mee dat je nog zo vaak op internet kunt, echt heel tof dat we weten wat jullie allemaal doen! Wees voorzichtig met al de muggenbeten (en andere) en Take Care!

Liefs, Petra

• 14 Augustus 2008 - 13:34

Marian:

heb maar even gewacht met een reactie, maar als het goed is komen jullie vandaag (donderdag) weer boven water en we zijn weer heel benieuwd naar jullie volgend verhaal. lieve groetjes van ons.

• 16 Augustus 2008 - 11:45

Coen (en Cristina:

he hallo,,
    al even geleden maar hier is weer een reactie! ik ben inmiddels alweer een 2 weken aan boord maar heb nog geen tijd gehad om jullie berichten echt te lezen, we hebben ook een kleine week in thionville gelegen om te verven en daar hebben we geen internet. ik moet nu lang wachten voor de sluis op de moezel. dus heb ik alles bekeken en gelezen. het zijn mooie verhalen maar ik moet straks de kaart eens goed bestuderen, om te volgen waar alles is. in ieder geval goede reis verder. Mijn vakantie weken zijn weer voorbij, het is allemaal goed gegaan en nu weer gewoon werken. Cristina blijft to eind september aan boord (dus ook groeten van haar).. ik zie t volgende verhaal wel weer komen.. Groeten en liefs van je "grote broer" haha