Hawaii, O'ahu, Waimanalo beach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corine - WaarBenJij.nu Hawaii, O'ahu, Waimanalo beach - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Corine - WaarBenJij.nu

Hawaii, O'ahu, Waimanalo beach

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

24 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Aloha,

Afgelopen woensdagochtend (heel vroeg) zijn we vanuit Guatemala naar Houston gevlogen, waar we 50 minuten overstaptijd hadden en we moesten ook nog zelf onze bagage afhalen en opnieuw inchecken. Het was dus even rennen, maar we haalden het. Het volgende vliegtuig bracht ons rechtstreeks naar Honolulu op Hawaii. Hawaii bestaat uit 3 of 4 eilanden en wij verblijven op het eiland O'ahu in het plaatsje Waimanalo Beach. Een slaapplekje hadden we al gereserveerd, want hier zijn niet zo veel mogelijkheden om zo binnen te stappen. Op het vliegveld aangekomen zijn we op zoek gegaan naar de bussen en we vonden een bus.
Hier mag je in de bussen niet meer bagage meenemen dan wat past op je eigen stoel. Zo anders als in Guatemala, waar juist alles in de bus meeging. Dus onze backpacks mochten maar net mee in de bus.
Na 1,5 uur rijden kwamen we in Waimanalo en daar op zoek naar het appartement. We slapen in een soort zomerhuisje boven de garage van de eigenaar van het huis. Het is wel heel mooi en zeker luxe (vergeleken met wat we gewend waren).
Het is hier 12 uur vroeger dan in Nederland, dus we hebben weer heel wat tijdsverschil gehad zo op een dag.

De afgelopen dagen hebben we het eiland een beetje verkend met de bus. Het bussysteem gaat allemaal niet zo vaak als in Guatemala, dus duurt het allemaal wat langer voor we ergens zijn. Maar we hebben al een vulkaankrater bezocht met schitterend uitzicht op zee, de golven en het binnenland. En we hebben een dag aan het strand van Waikiki gelegen en daar natuurlijk een surfplank gehuurd om te surfen op de beroemde golven van Hawaii.
De hele hoge golven (pipeline) van 10 ft en hoger zijn in het noorden van het eiland en alleen in de winter. Deze kunnen we dus helaas niet bekijken (berijden..hihi...).
Het eiland is supermooi, lekker tropisch, overal hawaii bloemen en zeer relaxt. We gaan nog een snorkeltour maken waarbij we gaan zwemmen met dolfijnen en schildpadden..zijn heel benieuwd. Ook gaan we vast nog een echte hula-dansshow zien en dan gaat de tijd alweer erg hard.
Aanstaande woensdag gaan we hier namelijk alweer vandaan vliegen en door naar Guam.
Maar goed, eerst nog een paar daagjes hier!

Mahalo (bedankt) voor de reacties op de weblog. Ik kom snel weer terug hoor Sofie! Je krijgt de verhalen nog te lezen hoor, Edith. We zullen eens zien wat we morgen gaan doen.

Aloha (hallo en tot ziens)
vanaf Hawaii

• 26 Augustus 2008 - 08:39

Marielle:

Als jullie daar "stiekum" gaan trouwen regelen wij wel een feessie in dat huissie aan de Singel!!!!!

• 27 Augustus 2008 - 15:40

Inge:

Gefeliciteerd !!!! wat romantisch!!!!
    En wat een orginele trouwkaart !!!
    Groetjes van JW , Inge , en de kids

• 28 Augustus 2008 - 07:42

Opa En Oma Breed:

Gefeliciteerd, wat een verrassing! Veel geluk en nog veel plezier op jullie reis.

• 28 Augustus 2008 - 11:46

Rina & Kees:

Dat doen jullie goed! Meneer en Mevrouw Breed van Harte Gefeliciteerd.
    De witte broodsweken in de zon, wat wil je nog meer.
    Nog veel plezier op de verdere reis. Wij nemen er alvast een biertje op.

Kees, Rina En Bjorn

• 28 Augustus 2008 - 14:36

Brenda :

Hey !!

Van Harte gefeliciteerd met jullie huwelijk !! Fantastische locatie natuurlijk !!!
    De kaart was ook echt heel origineel !

Geniet er nog ff lekker van als getrouwd koppel ;-)

groetjes Jeroen en Brenda

• 28 Augustus 2008 - 14:56

Chiel, Maris En Mees:

Gefeliciteerd!! Doen jullie goed en geniet ervan!

Groetjes Chiel, Mariska en Mees

• 28 Augustus 2008 - 18:18

Jaap, Janine En Kids:

Maar goed dat we aan zee flessenpost kunnen ontvangen! Anders had dit geweldige bericht ons nooit bereikt. Janine is wel jaloers hoor! Alvast gefeliciteerd en geniet ervan.

Jaap, Janine, Jesse en Anique.

• 29 Augustus 2008 - 19:53

Dennis Anja En Kids:

Wat een fanatstisch bericht. Van harte gefeliciteerd met jullie trouwerij. De " trouw" is een super origineel idee iets wat echt bij jullie past. Geniet ervan!

Dennis Anja en Kids

• 30 Augustus 2008 - 07:57

Dennis, Natas:

Van harte gefeliciteerd hoor! Helemaal geweldig. En de flessenpost was echt een gaaf idee. Nooit geweten dat de stroming in de zee deze richting had....? Och zo leer je nog eens wat.
    Geniet er samen nog heerlijk van.
    Ennuh..tja dat feestje zijn jullie al mis gelopen hoor, dat hebben we hier op de singel al gehad! Tja je kan niet alles hebben.

Groetjes Dennis, Natas + kids.