Vrijwilligerswerk 4 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk 4 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk 4

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

12 Juni 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,
Wat een reacties zeg...erg leuk!
Ik had jullie verteld over de gele tram die de stijle berg op gaat he? Gister hebben we geskydived aan deze tram (=aan de zijkant hangen). Erg grappig!
Iemand vertelde me het feit dat de mensen hier niet zeggen dat ze op de 5de verdieping hoog wonen, maar ze wonen op de 5de verdieping laag. Want de ingang is bovenop de berg en dan gaan de etages naar beneden, vond ik grappig om te weten.

Gister op het project de kids geholpen om koprollen te maken, handstanden te maken etc. Ook zijn ze allemaal druk aan het repeteren voor een uitvoering voor de ouders volgende week woensdag. Ik ben erg benieuwd. Dit betekend wel dat ik mijn activiteit verplaats naar volgende week vrijdag. Zo zie je maar weer, je plant iets en het kan zo maar veranderen hier.

Zo wilden we gister morgen ook gaan surfen, maar toen we buiten keken was het helemaal bewolkt. Dus het plan veranderd en naar een meer gegaan midden in de stad. Lagoa Rodriques Freitas. Het wordt omgeven door allemaal bergen en langs dit meer zitten allemaal sportmogelijkheden voor de rijke mensen. Zwembaden, tennis, roeien etc. Ook vissen veel mensen met kleine bootjes in dit meer. Wij (Lyn, Felizia en ik) hebben een fiets gehuurd en hebben in een uurtje op ons gemak langs het meer gefietst. Was erg leuk. We kozen ervoor om de bus te nemen op de heenweg en dat koste ons 45 minuten, maar terug gingen we lopen naar het metro station en dat koste ons ook bijna 45 minuten. Dus uiteindelijk maakte het qwa snelheid volgens mij niet uit.Daarna wel gelijk doorgegaan met de metro naar het circusproject.

Vandaag hadden we weer portugese les en we hebben bijna de hele les gedaan over 2 artikelen lezen en vertalen. Niet zo nuttig dus en nu vraagt de leraar me om voor morgen (mijn laatste les) om in het portugees tips op te schrijven om zijn les te verbeteren. Nou, ik heb wel wat tips maar dat is wel moeilijk om in het portugees te schrijven. Ik ga het zo proberen.

Na de les met de vrijwilligersbegeleider, Priscilla mijn activiteiten besproken en opgeschreven in het portugees. Daarna met Felizia en Lyn (ik heb nu meer hoogte van hem, hij is gewoon vaak en graag dronken en stoned en verder een rijke amerikaan, maar verder best aardig) naar het project gegaan om even gedag te zeggen en daarna door naar de winkels op zoek naar een opblaasbare goedkope wereldbol om mee uit te leggen waar Brazilie is en waar Sinterklaas vertrekt en waar hij in Nederland aankomt. Ik heb hem helaas nog niet gevonden. Wel papier om de mijter van Sint te maken.

Dat is het wel voor nu....tot later!

  • 13 Juni 2008 - 10:57

    Nathascha:

    waat een leuk verhaal weer over die flat. tjonge je moet er maar opkomen!
    Nou je zit er maar mooi mee opgescheept met Lyn, maar goed dat tie toch ook wel aardig is. ik hoop dat je er niet te veel last van heb.
    succes met je portugees! lijkt me ook niet makkelijk, maar zo te lezen sla jij je er toch maar mooi doorheen!

    groetjes,
    Nathascha en Leendert ( is ook weer thuis uit ierland, en we zitten nu te denken aan ook zo'n site te bouwen als deze! is toch wel erg leuk!)
    en Ian ( maar die slaapt)

  • 13 Juni 2008 - 16:58

    Joan:

    hoi corine,

    wat mooi daar zeg, nu ik de foto's erbij zie kan je er een voorstelling bij maken. Whouw corine werkt bij een circus zegt thieme!!!

  • 14 Juni 2008 - 08:23

    Eelco En Petra:

    Hey zus,

    Wij zijn ook weer helemaal op de hoogte nadat we je laatste verhalen hebben gelezen! Heeeel erg leuk, je activiteiten zijn ook goed doordacht, jij maakt er wel wat van! Goed dat je ook de omgeving bekijkt, je bent tenslotte ook een beetje daarvoor gekomen nietwaar? haha. We wensen je veel succes verder!

    Wij zijn weer weg uit zuid Frankrijk, het was daar mooi om te varen. Nog gekanoët op de Ardeche en na veel stroom tegen op de Rhõne en de Saõne nu bijna in de kanalen voor de komende 10 dagen. Op naar België!

    Veel liefs

  • 15 Juni 2008 - 10:20

    Edith En Han:

    Lieve Corine, zo te zien bevalt het je daar prima en maak je genoeg mee.3 wk lijkt kort maar als je zoveel indrukken op doe dan lijkt jet thuisfront ver weg. Toch?
    Hier is alles goed. Teun en Jur zijn allebei geslaagd en zijn alleen maar aan het feesten plus de Ek erbij dus genoeg plezier. Wij gaan zo een stuk vd kunstroute fietsen en bij een vriend langs die zijn vrouw doet mee en heeft mooie fot's hangen in haar atelier.
    Geniet nog even daar en snuif de indrukken op. Petten is ook erg leuk en Tom nog leuker. dikke zoen edith.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilië

Vrijwilligerswerk in Brazilië van Corine

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

weer thuis

22 Juni 2008

bericht uit Portugal

21 Juni 2008

vertrek

19 Juni 2008

woensdag en donderdag

17 Juni 2008

Laatste weekje
Corine

Actief sinds 11 Mei 2008
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 42947

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Op werkreis naar China

01 Juni 2008 - 12 Oktober 2008

Guatemala, Maleisië en nog veel meer.

02 Juni 2008 - 23 Juni 2008

Brazilië

Landen bezocht: