Laatste weekje - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu Laatste weekje - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu

Laatste weekje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

17 Juni 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hallo allemaal,
Wat een weer was het hier afgelopen zondagavond en maandag zeg. Zondag rond 16.00 uur begon het met waaien en dat werd snachts alleen maar erger + regen. Nu zijn de huizen hier niet zo berekend op wind, dus alle deuren klapperen en de wind loeit overal tussen door...Helaas bleef het maandag ook koud en regenachtig weer en vanochtend zag het er beter uit, maar het werd toch ook kouder in de loop van de dag. Als het goed is morgen weer een mooie dag...!

De kids van het circusproject hebben maandag hard geoefend voor hun voorstelling van aanstaande woensdag, ze hadden generale repetitie.

In het appartement zijn wat nieuwe mensen aangekomen. Asley uit California en Martin en Sandra uit Spanje en Ierland. We hebben al gezellig met elkaar gegeten gister, en ze zijn erg aardig allemaal.

Vandaag had ik afgesproken met een familielid van mij die in Rio woont.
Hij is (nu goed opletten, want het wordt ingewikkeld) de zoon van een zus van een tante van mijn moeder! Snap je? Hij is hier geboren en opgegroeid en is intussen ongeveer 50 jaar. Hij woont in Recreio, wat een wijk net buiten RIo is midden in de natuur vlakbij het strand. Langs het strand staan daar nog geen hotels en flats en die komen er gelukkig ook niet omdat het een nationaal park is. We hadden afgesproken in Ipanema en door het drukke verkeer had Tony in de file gestaan en was hij er 1 uur later. Toen naar zijn huis gegaan, wat in een soort vakantiepark staat. Heel mooi huis en ingericht met kunst en meubels die hij zelf heeft gemaakt en opgeknapt. We hebben een heerlijke lunch gemaakt met zalm op de BBQ etc. Daarna een wandeltocht gemaakt door het nationale park daar, allemaal erg groen en super mooi. Toen het donker werd vroeg ik me af hoe ik weer terug in mijn app. kon komen en Tony belde naar een vriend die in Santa Tereza woont. Heel toevallig was hij net klaar met werken in Recreio en kon ik zo meerijden. We reden terug over een grote snelweg, waarlangs alle favela~s liggen, maar ook grote supermarkten woonwinkels. Deze kant van Rio had ik nog niet gezien en ik vond het leuk om er zo doorheen te rijden.

De tijd gaat echt snel voorbij en ik wil eigenlijk nog van alles doen. Zo gaf Tony nog allerlei tips van dingen die ik moest zien..maar goed, ik kan maar een ding tegelijk!

Tot later!

  • 18 Juni 2008 - 08:59

    Marian:

    Hallo Corine.

    Nu maar weer eens reageren op je berichtjes. Ik lees ze allemaal trouw. Kijk regelmatig op de computer of je weer wat schrijft.
    Leuke verhaaltjes allemaal.
    Zo gebeurt er heel veel in 3 weken tijd. Ben erg benieuwd naar de foto's.
    Alvast veel succes met jullie voorstelling woensdag. Zelf ben ik druk bezig met het diplomazwemmen, er moeten heel wat kinderen afzwemmen. Super spannend weer. (ook voor ons).Piet is lekker met z'n tuinhuisje in de weer, wordt erg leuk. We hebben hier aldoor wel goed weer. Jord is nog een paar dagen naar Zwitserland geweest. (voetbal) Erg gezellig!
    Ik wens je nog heel veel plezier de laatste paar dagen. Tot zondag.
    Liefs van Marian.

  • 19 Juni 2008 - 21:50

    Eelco En Petra:

    Ja, hallooooo ben je ook nog aan het werk? haha. Nou, in ieder geval maak je leuke dingen mee en lopen de kinderen met je weg..! In Nederland is het wisselvallig weer en hier in Frankrijk ook dus niet veel soeps.
    Succes met de voorstelling!

    liefs van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilië

Vrijwilligerswerk in Brazilië van Corine

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

weer thuis

22 Juni 2008

bericht uit Portugal

21 Juni 2008

vertrek

19 Juni 2008

woensdag en donderdag

17 Juni 2008

Laatste weekje
Corine

Actief sinds 11 Mei 2008
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 42929

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Op werkreis naar China

01 Juni 2008 - 12 Oktober 2008

Guatemala, Maleisië en nog veel meer.

02 Juni 2008 - 23 Juni 2008

Brazilië

Landen bezocht: