Vrijwilligerswerk 3 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu Vrijwilligerswerk 3 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu

Vrijwilligerswerk 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

10 Juni 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Alo,
Alles goed bij jullie? Hier wel, want afgelopen dagen was het erg warm!

Gister is Felizia aangekomen uit Nederland, dus kunnen we nu samen naar het circusproject gaan en dingen ondernemen. Ik heb haar wegwijs gemaakt gister en voorgesteld op het project. Toen hebben we gelijk een hele tijd gepraat met de coordinatoren van het project over mijn activiteit. Ze wilden graag het een en ander weten, zodat ze het konden gaan inplannen. Ik heb kunnen uitleggen wat ik van plan was in het Portugees en af en toe wat aanvulling met handen, voeten, geluiden (bijvoorbeeld hihihi...ik zocht het woord paard om uit te leggen dat sinterklaas op een paard rijdt). De kerstman komt hier ook cadeautjes brengen dus ik moet de nadruk leggen op de verschillen tussen Sint en Kerst. Ik zag een mooi rood met goud kostuum hangen en ik zoek iets om een mijter mee te maken. Maar het belangrijkste van het hele verhaal is eigenlijk het punt dat de kinderen een verlanglijstje moeten maken. Met hun wensen en dromen erop. En dan niet over materialistische dingen voor zichzelf, maar wensen voor de hele wereld. Ze mogen het opschrijven of tekenen. Ik heb net gekleurde krijtjes gekocht om dat met ze te doen. Nu moet ik hier op zoek naar een opblaasbare wereldbol om beter uit te kunnen leggen waar Nederland is en dat Sinterklaas uit Spanje komt met een boot.
Verder hebben we gepraat over de tweede activiteit die ik ga doen. Dit wordt een soort water, vuur, land, lucht spel. Ik roep een van deze vier en de groep rent naar dit vak. De laatste is af. Zo gaat het normaal, maar ik ga het spel anders maken.
Ten eerste vormen de grotere kinderen 3 cirkels. Dit worden de vakken die veilig gebied zijn. Aan de kinderen ga ik vragen welk gebied of welke personen voor hen veilig zijn. Bijvoorbeeld hun familie of het project etc. De ruimte buiten de cirkels zijn favela en niet veilig. De kids moeten dan door samen te werken van de ene veilig plaats naar de andere veilige plaats gaan. Ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn.

Verder gister veel foto~s gemaakt van de kids en ze vonden het erg leuk om zelf foto~s te maken.
Vandaag portugese les en daarna bij de training van de oudere wezen kijken met Felizia. Maar een uurtje, zodat we daarna tijd hadden om bij de winkels op zoek te gaan naar kleurtjes en pennen. We kregen de tip om bij metrostation Urugaiana uit te stappen en daar waren idd enorm veel kleine winkeltjes. Van die winkels waar de normale Rio bewoners hun spulletjes halen. IN het centrum zag je alleen dure toeristen winkels.

Net even lekker gegeten en zo gaan we bij de andere vrijwilligers kijken.

De tijd gaat idd erg snel voorbij en ik geniet er zeker van!

Chau!

  • 11 Juni 2008 - 10:46

    Rianne:

    Hey!

    Wat klinkt het allemaal super zeg! Zeker ook de activiteiten die je met de kids uit gaat voeren :)
    En dan heb ik het nog niet eens over de foto's gehad ;) Als je straks terug bent, spreken we weer een nieuwe foto-date af, haha.

    Enjoy!
    x Rianne

  • 11 Juni 2008 - 20:28

    Nathascha:

    He gaaf je foto's staan er nu ook bij! leuk hoor!

    en hoe is het met je huisje? nog steeds met dezelfde persoon die je niet zo goed kan thuisbrengen? of valt tie nu wel mee??

    nog even genieten, want je bent er nog maar even.

    tot snel!
    Nathascha

  • 12 Juni 2008 - 11:20

    Coen:

    hallo zus, ik heb nu ook eindelijk je verhalen gelezen. met de mail die ik krijg kwam ik niet op de site... je maakt wel heel wat mee daar zeg. en winters met 26 graden wil ik ook.. maar ja, ik hoop dat je in de resteerende tijd nog kan bereiken wat je wilt. veel plezier verder en tot hoores. Groeten en liefs

  • 12 Juni 2008 - 14:41

    Wendy (RB Sint Zee):

    Hoi Corine,

    Gisteren deze link via Tom op het strand gekregen. Leuk om te lezen wat je daar allemaal onderneemt!
    Vind je het een leuk en goed idee als we deze link ook op de website plaatsen van de RB dan weten de andere leden je ook te vinden en contact met je te onderhouden als ze willen?

    Succes met alles, Wendy & Martijn

  • 12 Juni 2008 - 15:24

    Feliz:

    ja corine mooi verhaal ik ben ok echt blij dta ik hier nu benen jij me wewijs heb gemaakt hihi vind het gezellig hiero en met jou gaan nog veel aventuur beleven ok
    ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilië

Vrijwilligerswerk in Brazilië van Corine

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

weer thuis

22 Juni 2008

bericht uit Portugal

21 Juni 2008

vertrek

19 Juni 2008

woensdag en donderdag

17 Juni 2008

Laatste weekje
Corine

Actief sinds 11 Mei 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 42998

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Op werkreis naar China

01 Juni 2008 - 12 Oktober 2008

Guatemala, Maleisië en nog veel meer.

02 Juni 2008 - 23 Juni 2008

Brazilië

Landen bezocht: