Weekend 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu Weekend 2 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu

Weekend 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

15 Juni 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Bong Dia!
Voor mij goedemorgen, maar bij jullie allang middag!
Ik heb weer heel wat beleefd afgelopen dagen. De tijd gaat idd snel en het thuisfront lijkt ver weg als je het zo druk hebt, maar ik denk zeker aan jullie allemaal.

Vrijdagochtend mijn laatste les portugees gehad en mijn tips voor een betere les met de leraar besproken. Hij gaat er denk ik zo helemaal niks mee doen, want hij had op alles wel een weerwoord. Nou, dan moet ie het zelf maar weten.
In de middag naar het project gegaan en daar kwamen een paar kinderen gelijk op me afgerend en sprongen in mijn armen. Erg leuk! Tjia, Tjia roepen ze dan. Dit betekend letterlijk ´tante´ maar ze gebruiken het op meerdere manieren. De kinderen zijn druk aan het repeteren voor hun optreden van aanstaande woensdag. Ben erg benieuwd.

Zaterdag zijn Felicia en ik naar het christusbeeld geweest ´Christo retendor´ welke bovenop de hoogste berg staat en hij waakt over Rio. De weg erheen en de weg terug was een heel avontuur. We wisten het namelijk niet precies en in de boeken waren ze ook niet echt duidelijk, maar Priscila (onze vrijwilligerscoordinator) had gezegd dat we de bus naar boven, vlakbij de supermarkt moesten nemen tot het eindpunt en vanaf daar 40 minuten lopen door het nationaal park van Tijuca. Oke, bus gevonden en uitgestapt bij de splitsing naar de christ. Daar stond toevallig een toeristenbusje die naar boven ging dus wij mochten wel mee. Dit ging allemaal erg makkelijk. Boven moesten we een ticket kopen en er stapten nog meer mensen in die met de taxi gekomen waren. Het busje bracht ons aan de voet van het christus beeld. Een paar trappen op naar boven en we konden genieten van een schitterend uitzicht over de hele stad. Het weer was helemaal bijgetrokken, dus het was heerlijk zonnig en helder. Heel wat foto~s gemaakt (zal proberen straks wat nieuwe foto~s via Lyn zijn laptop op de site te zetten)
Uiteindelijk weer naar beneden, het busje bracht ons naar het punt waar je je kaartje moest kopen. Daar zagen we trouwens nog een groep apen en ze kwamen heel dichtbij, want mensen hadden bananen neergelegd. Erg leuk! Vanaf dat punt reden er geen bussen naar beneden, alleen een treintje waarvoor je helemaal bovenop moest instappen en die koste 18 real = 9 euro. Geen optie dus, dan een taxi. Die stonden bijna allemaal te wachten op mensen die hadden afgesproken om heen en terug mee te rijden. Een paar wilden ons wel brengen, maar die vroegen 15 real p.persoon. Belachelijk natuurlijk, want een taxiprijs gaat nooit p.p. en het was maar een ritje van 10 minuten. Dus hooguit 5 real. Onderhandelen wilden ze niet, dus wij toch maar begonnen met lopen naar beneden. De taxi kwam later toch achter ons aan en voor 10 real p.p. wilde hij het toen wel doen. Nou ja, oke dan....We waren bijna in Santa Tereza (de wijk waar ons app. is) en toen zij de man ineens dat zijn motor stuk was en dat hij niet verder kon. Hij had net met de knopjes zitten rommelen en de motor overgezet van benzine op gas, hadden wij gezien dus we geloofden er niks van dat die auto stuk was....oke, wij eruit en die man 10 real gegeven voor ons beiden. Hij keek erg beduusd, maar ja hij had ons tenslotte niet gebracht waar we wilden. En toen zijn we weggelopen...stoer he...van ons!
Het laatste eind toen maar gelopen.

Eenmaal in het app. snel spullen gepakt en naar het strand vertrokken want het was heerlijk weer. Je moet daar niet te laat zijn want rond 16.00 uur is de zon achter de grote flatgebouwen verdwenen. Op het strand was een surfwedstrijd aan de gang voor kids uit de sloppenwijken die meedoen aan het surfproject (ik heb er al eens iets over gezegd volgens mij...) Ik heb daar even een praatje gemaakt en maandag ga ik bij de training kijken.
Na het strand terug naar Santa Tereza, gedoucht en uit eten geweest. Ik had een typisch Braziliaanse maaltijd wat ´Fejioda´ heet. Het is rijst, sla en een stoofpot van rundvlees, worstjes en bruine bonen. Daar gooien ze dan gemalen bruine bonen (ziet eruit als gedroogde kokos) overheen. Het was wel lekker, maar niet mijn favoriet!

~s Avonds uit geweest in Lapa, waar het er anders aan toe gaat dan in Nederland. De clubs en bars zorgen voor muziek en het drinken wordt op straat verkocht uit koelboxen en standjes waar ze je caipirinha en caipifruta vers maken. Grappig gezicht...Ik heb de caipifruta geprobeerd en deze was erg lekker met vers passionfruit. We zijn niet echt een dansclub ingeweest, want je moest best veel entree betalen. Misschien was het wel leuker geweest dan, want dan hadden we kunnen dansen. Nu was ik het rond 02.00 uur wel zat en heb ik een taxi genomen. Ik heb het uitgaansleven in ieder geval gezien hier. De jongens hier houden erg van meiden met blauwe ogen en blonde krullen. Dit zien ze niet vaak en ze roepen me dan ook allemaal na..hihi....

Dat was het wel weer, vandaag nog naar het strand want het is heerlijk weer.En bij jullie?

  • 15 Juni 2008 - 15:50

    Nathascha:

    Ha Corien!
    Nou jij hebt beter weer dan ons hoor!
    Hier schijnt heel af en toe het zonnejte, maar eer dat je buiten zit....hup de eerste druppels alweer. Niet veel regen, maar toch.

    Ik moest van de week een schattocht doen. Ongeloofelijk, dat was ook een avontuur opzich!
    Het had al een tijdje geregend. en we wisten dat er nog meer nattigheid zou komen. Maar goed op het moment was het droog. Ik had nog wel een regenjack aangetrokken, maar dacht geen broek nodig te hebben. Ik ben kaartjes gaan ophangen.... Jaja en toen gebeurde het, ik oest dus mooi dwars door het riet.... niet te geloven, ik had net zo goed gewoon hup het water in kunnen fiesten....zeik en zeik nat dus. En toen moest de toch nog beginnen. hihi. Je moest de groep zien...die keken even beduust, tja het was wel erg nat. Maar gelukkig hadden ze een hoop met lol!

    Jij maakt ook weer leuke dingen mee!
    lekkere taxi chauffeur had je uitgezocht! tjonge, nou ik geef je groot gelijk hoor dat je uitgestapt ben!!

    Ben benieuwd naar je verhalen over de surfle3ssen van de kinderen!

    Leuk dat je kinderen zo vrij zijn en zo snel je 'tante'noemen. leuk hoor!

    nou geniet van je tijd die je nog hebt! en we zien elkaar snel weer!

    groetjes,
    Nathascha

  • 16 Juni 2008 - 05:50

    Marielle:

    Hey wijffie,

    Wat moet jij daar een fantastische tijd hebben!! Volgens mij veelste kort!! Maar je hebt wel weer een lekker vooruitzicht!! Geniet nog even lekker, want voor je het weet is het voorbij hoor!!

    Veel liefs van Marielle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilië

Vrijwilligerswerk in Brazilië van Corine

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

weer thuis

22 Juni 2008

bericht uit Portugal

21 Juni 2008

vertrek

19 Juni 2008

woensdag en donderdag

17 Juni 2008

Laatste weekje
Corine

Actief sinds 11 Mei 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 42930

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Op werkreis naar China

01 Juni 2008 - 12 Oktober 2008

Guatemala, Maleisië en nog veel meer.

02 Juni 2008 - 23 Juni 2008

Brazilië

Landen bezocht: