Weekend - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Corine - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Corine

08 Juni 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Tudo Bem? (Hoe gaat het?)
Vrijdag was ik op het project met de jongeren kinderen. De jongste is ongeveer 5 jaar en ze leerden vandaag op stelten lopen, koprollen, handstand, radslag, acrobatiek en trampoline. Ik heb de jongste groep kinderen geholpen, aangezien zij nog een hoop moeten leren (en ik het ook niet zo goed kan). Het is best een grote groep en maar 1 leraar en die helpt met de koprol bijvoorbeeld. Ik kan helpen om ze allemaal bij elkaar te houden, een klein spelletje tijdens het wachten en ze motiveren (als mijn portugees beter wordt). Ze vinden mijn ogen allemaal zo mooooooi....want niemand heeft hier blauwe ogen..hihi...
De kids van een jaar of 15 vinden het ook erg leuk om met me te praten en mij portugees te leren. Zo leren zij direct wat engels.

Zaterdag begon de dag een beetje bewolkt, maar we gingen toch naar Copacabana en Ipanema beach. The famest! Je moet eerst de berg af lopen, dan een metro nemen en vandaar nog 15 minuten lopen naar het strand. Daar hebben we lekker gelegen en ben ik later een paadje over de rotsen gelopen om foto~s te maken. Het waaide wel erg hard, waardoor de golven niet goed waren om te surfen. Ik vond wel een surfboard verhuur en ze gaven ook lessen. Dus sprak ik af om zondagmorgen te bellen (vragen of de golven goed waren) en daarna een les. Het was niet zo goedkoop, maar les is wel goed de eerste keer in een vreemde plek.
Rond 15.00 uur staat de zon al zo laag dat je beter naar huis kan gaan, want het wordt dan ook wat kouder en je bikini droogt niet meer. Dus we gingen naar het appartement terug en later bij een pizzaria een heerlijke pizza gegeten. Toen nog wat gedronken bij een cafe~tje waar Lyn (woont in mijn appartement) en wat bekenden van hem stonden. Was erg gezellig en ik heb weer wat portugees bij geleerd. Ik doe het best goed zeggen ze, zolang ik het maar niet op zijn spaans uitspreek. Best moeilijk natuurlijk, want dat doe ik wel de hele tijd. Maar als ik kijk naar Lyn, hij is hier nu 2,5 week en spreekt bijna geen woord portugees, dus....

Ik heb kleine aapjes gezien vandaag, ze zaten gewoon op de electriciteitskabels in de straat. De straten zijn erg groen, overal bomen etc, vandaar dat ze hier leven. Ze zijn echt schattig.

Zondag vroeg opgestaan,want om 9.00 uur had ik surfles. Lyn en Rodrique (een braziliaanse jongen die bij Lyn logeerde) gingen ook mee en we moesten even langs zijn huis om zijn handdoek op te halen. We hebben er vervolgens 2.5 uur over gedaan om bij het strand te komen! De Brazilianen hebben een heel ander besef van afstand. Voor hen is alles dichtbij, zoals ik woon vlakbij het metro station. Vervolgens hebben we 20 minuten gelopen tot we bij zijn huis kwamen..hmmm....
Maar de surfleraar, Anderson, vond het niet erg. Het surfen was echt heerlijk. De golven waren niet te hoog en Anderson gaf mijn plank af en toe een zetje, zodat ik de golf precies kon pakken. Helaas was het niet echt goedkoop, maar ik krijg wat korting als ik morgen weer een board kom huren. Dat ga ik waarschijnlijk ook doen in de ochtend, zodat ik smiddags naar het circusproject kan gaan.
Later zijn we naar de Hippie fair geweest. Dit was een grote markt waar men souveniertjes, sieraden en kunst verkocht. Erg leuk en ik heb wat cadeautjes gekocht!!
Eenmaal terug in Santa Tereza zijn we bij een visrestaurant gaan eten. Het was een soort garnalen ovenschotel met rijst. Dit betekende veel kaas, tomaat, ui en een paar grote garnalen! Maar het was wel gezellig.

Het gaat waarschijnlijk wel lukken om wat foto~s te plaatsen, want Lyn heeft zijn laptop mee en daar kan het kaartje van mijn camera in. Dus ik zal morgen wat foto~s maken van de kids op het project en het dan proberen te plaatsen. Afwachten maar of het lukt.

Até amanha! (tot morgen)

  • 09 Juni 2008 - 17:58

    Joan:

    Hoi corine,

    wat leuk allemaal joh!!
    zou inderdaad leuk zijn om wat foto's erbij te zien voor het idee... we wachten af.

    gr joan

  • 11 Juni 2008 - 20:29

    Nathascha:

    Ha heerlijk dat ej even gesurft heb!!!
    hoort er bij jou nu echt bij he! super hoor!

    groetjes
    Nathascha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Rio de Janeiro

Brazilië

Vrijwilligerswerk in Brazilië van Corine

Recente Reisverslagen:

23 Juni 2008

weer thuis

22 Juni 2008

bericht uit Portugal

21 Juni 2008

vertrek

19 Juni 2008

woensdag en donderdag

17 Juni 2008

Laatste weekje
Corine

Actief sinds 11 Mei 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 42935

Voorgaande reizen:

15 Juni 2014 - 29 Juni 2014

Op werkreis naar China

01 Juni 2008 - 12 Oktober 2008

Guatemala, Maleisië en nog veel meer.

02 Juni 2008 - 23 Juni 2008

Brazilië

Landen bezocht: