Werkreis naar China - Reisverslag uit Yichun, China van Corine - WaarBenJij.nu Werkreis naar China - Reisverslag uit Yichun, China van Corine - WaarBenJij.nu

Werkreis naar China

Blijf op de hoogte en volg Corine

24 Juni 2014 | China, Yichun

Halllo allemaal,

Hier een berichtje uit het mooi china.
De reis hierheen was al een wereldreis op zich. Het begon al op Schiphol waar we niet elektronisch konden inchecken, dan maar in de rij. Na een uurtje waren we bij de balie, Sander en ik konden inchecken, maar Ed en John (de timmerlieden) werden op wacht gezet omdat het vliegtuig overbookt was. Uiteindelijk toch allemaal in het vliegtuig, hadden ze ons op andere plaatsen gezet waar er meer been ruimte was. Geen probleem natuurlijk.
Nadat we geland waren in Peking, toch maar even kijken bij de band of de tassen en koffers, zoals beloofd , doorgezet worden naar het volgende vliegtuig . Bleek niet het geval te zijn, we moesten ze gewoon meenemen, door de douane naar buiten, opnieuw inchecken, door de douane naar binnen en dan naar het vliegtuig. Dit alles in 1,5 uur, en als dan de tassen ook allemaal open moeten om te verklaren waarom er toch allemaal draadjes, batterijen, zagen, stalen nagels etc. inzitten, is dit best knap om het binnen de tijd te doen! Maar we hadden hulp van een lokale die ons de weg wees en er voor zorgde dat we overal vooraan mochten staan, wel tegen betaling natuurlijk.
In Harbin een soortgelijk verhaal, alleen nu meer tijd en de douane beambte had, na uitleg bij de 1ste tas, voor de zekerheid maar het rode lampje van het röntgen apparaat uitgezet, want anders moest hij toch al die tassen open maken.
Aangekomen in Yichun eerst even kennis maken met de opdrachtgevers en lunchen met hen. Dit was erg lekker. De containers met materialen waren er nog niet maar die komen morgen. Later die middag op de bouwplaats gekeken en heb ik alvast wat grondslag punten gemaakt.
Vandaag de situatie ingemeten en ingepast, de containers met materialen komen nog steeds morgen!? We kunnen verder nog niets doen, dus in de middag maar Yichun bezocht en overal gekeken en op een markt rondgelopen. Alles is heel groen, het weer was goed vandaag (32 graden), chinezen maken zich vooral niet druk en kunnen geen nee zeggen.
Kortom, al een hele hoop meegemaakt en leuke ervaringen rijker, morgen besloten om in ieder geval toch maar te beginnen met maatvoeren ondanks dat de voetplaten van de spanten er nog niet zijn. Kunnen we in ieder geval iets doen.

Groet Tom

• 25 Juni 2014 - 09:34

Gerard & Geertje:

hallo Tom

Wereldgozer!
    Ziet er idd anders uit allemaal Niet bepaald luxe , en waar jullie slapen? te doen? en het eten? zal toch wat anders zijn dan gewoonlijk!Gerard vraagd of je nu ook gebakken spinnen en katten eet ( Brr)
    Hoop dat je werk naar tevredenheid afgeleverd kan worden En je nog een dagje op stap gaan?

Groetjes vanaf de Rijn

• 25 Juni 2014 - 10:37

Joyce:

wow! Je maakt wat mee zo, leuk om te lezen!!!

• 25 Juni 2014 - 13:45

Edwin:

Ja ja dat is toch weer anders als verwacht. Gelukkig alle spullen wel compleet bij je. Werkze. Edwin

• 25 Juni 2014 - 15:07

Kim:

super leuk om mee te maken! beetje variatie in het werk hahaha
    veel plezier!

• 25 Juni 2014 - 17:48

Rene:

Dus daar doe je ook al niets?? Werk ze nog een even en veel plezier

• 27 Juni 2014 - 16:51

Edith Vd Molen:

Lieve neef,
    Een geweldige ervaring, die misschien wel naar meer smaakt. misschien kun je Teun dan meenemen om het logistiek nog beter te laten verlopen!!!
    Zorg dat je zelf ook op de foto's komt te staan, al is het maar voor later.
    Marian blijkt dus op geen enkele foto te staan, handig als je een kado voor je dochter trouwerij wilt maken en mama ontbreekt.
    Veel plezier nog ...
    Wat een gelijkenis zeg Lars en...... Ik zal de foto opzoeken en dan kun je het zelf zien.Wat een leuk ventje en zo tevreden.

Liefs edith